The BLOG BN Message

DEMAM PRU13 2013

DEMAM PRU13 2013
HIDUP BN, HIDUP UMNO, HIDUP MELAYU, HIDUP MALAYSIA.

MANIFESTO #PRU13 BARISAN NASIONAL (BN) - (KLIK GAMBAR UNTUK HELAIAN PENUH MANIFESTO)

MANIFESTO #PRU13 BARISAN NASIONAL (BN) - (KLIK GAMBAR UNTUK HELAIAN PENUH MANIFESTO)
MANIFESTO #PRU13 BARISAN NASIONAL (BN) - (KLIK GAMBAR UNTUK HELAIAN PENUH MANIFESTO) - Akujanji 'Menepati Janji Membawa Harapan'

OPS DAULAT UPDATES

OP DAULAT

OP DAULAT
Operasi Anti Pengganas Kesultanan Sulu

Friday, February 22, 2013

History of Malaysia - A Synopsis

Part of a series on the
History of Malaysia
Prehistoric Malaysia
Early kingdoms
Chi Tu100 BC – 7th AD
Gangga Negara2nd–11th
Langkasuka2nd–14th
Pan Pan3rd–5th
Srivijaya7th–13th
Majapahit13th–15th
Kedah Kingdom630–1136
Rise of Muslim states
Kedah Sultanate1136–present
Malacca Sultanate1402–1511
Sulu Sultanate1450–1899
Johor Sultanate1528–present
Colonial era
Portuguese Malacca1511–1641
Dutch Malacca1641–1824
Straits Settlements1826–1946
British Malaya1874–1946
Federated Malay States1895–1946
Unfederated Malay States1909–1946
Kingdom of Sarawak1841–1946
North Borneo1882–1963
Japanese occupation1941–1945
Malaysia in transition
Malayan Union1946–1948
Federation of Malaya1948–1963
Independence1957
Federation of Malaysia1963–present
By topic
Communications · Military
Timeline
Portal icon Malaysia portal
Malaysia is a sovereign country located on the Malay Peninsula and a northern portion of the Island of Borneo in Southeast Asia. Malaysia comprises thirteen states and three federal territories with a total land area of 329,847 square kilometres (127,355 sq mi).The capital of Malaysia is Kuala Lumpur, while Putrajaya is the seat of the federal government.
The population stands at over 28 million. The country is separated into two regions—Peninsular Malaysia and Malaysian Borneo—by the South China Sea.  Malaysia borders ThailandIndonesiaSingaporeBrunei, the Philippines, and Vietnam. The country is located near the equator and experiences a tropical climate.
Malaysia is headed by the Yang di-Pertuan Agong and politically led by a Prime Minister. The government is closely modeled after the Westminster parliamentary system.


p/s    Post ini hanya pada permulaan dan sedang diselenggarakan. Tambahan isiannya sedang di update.
     
        Harap maklum.

Admin
BLOG BN

1 comment:

Salsabilla Zulfikar said...

Halo, nama saya adalah SALSABILLA ZULFKAR yang mengutuk hukuman di tangan pemiutang palsu. Saya kehilangan sekitar Rp. 30,000,000 kerana saya memerlukan modal besar Rp. 300,000,000 ,. Saya hampir mati, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi. Perdagangan saya telah musnah, dan dalam proses saya kehilangan anak dan ibu saya. Saya tidak boleh tahan lagi kejadian ini. Minggu lalu saya berjumpa seorang sahabat lama yang menjemput saya kepada seorang ibu yang baik, Cik KARINA ROLAND LOAN COMPANY, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman sebesar Rp.500,000,000,00

Ibu yang baik, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk menerima terima kasih saya, dan semoga Allah terus memberkati ibu yang baik KARINA ROLAND dan rakan saya. Saya juga ingin menggunakan peluang ini untuk memberikan nasihat kepada orang Indonesia yang lain, terdapat banyak penipu di sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman dan keamanan dan siapa saja yang memerlukan pinjaman harus cepat, hubungi KARINA ROLAND melalui email karinarolandloancompany@gmail.com
Anda masih boleh menghubungi nombor whatsApp ibu +1 (585) 708- 3478
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel: (salsabillazulfikar4@gmail.com). untuk maklumat lanjut.

Send Button

Follow Me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ANAKNILAI BLOGGERS GROUP - BLOGBN, PMELAYU,ANAKNILAI,KATA DIKOTA JANJI DITEPATI,KMELAYU.

Blog / Fb Activity Feeds

BLOG BN : Fb Recommendation Box

ANAKNILAI BLOGGERS GROUP - Top Blog Feeds

My Headlines 1

My Headlines 2a

My Headlines 3

My Headlines 4